Joey Barton kritisk mot Ronaldo-fansen

”Förstår inte hur man kan tycka det”

Queens Park Rangers-spelaren har återigen hamnat i blåsväder efter sina senaste uttalanden på mikrobloggen Twitter.

Onsdagens semifinal i Champions League följdes av folk över hela världen och det vi fick se var en uppvisning av Barcelona som läxade upp Pep Guardiola i sin återkomst till Camp Nou. Den spanska ligaettan vann matchen med övertygande 3-0 och matchens lirare var utan tvekan Leo Messi som stod för två nya mål i Barca-tröjan. På kvällen kom reaktionerna efter matchen och en som var snabb med att kommentera var Queens Park Rangers mittfältare Joey Barton.

”Kan fortfarande inte förstå att det finns folk som tycker att Cristiano Ronaldo är bättre än Leo Messi. Messi spelar en helt annan match än de andra på planen, han fick precis två världsmästare att falla baklänges (Boateng och Neuer vid andra målet). Cristiano Ronaldo hade varit den bästa i en annan generation men under Messis era hade alla fotbollsspelare från alla tider varit på andraplats. Kvittar om det är Maradona, Cruyff eller Pelé.

Barton passade även på att göra en av sina favoritsysslor, förolämpa Neymar.

”Nivåmässigt är jag närmare Neymar än vad Neymar är Messi” skrev den Liverpool-födde engelsmannen strax efter det att matchen slutat.

Inte första gången

Det är inte första gången som QPR-spelaren uttrycker sig på Twitter. I april förra året uttryckte sig Barton negativt om PSGs brasilianske mittback Thiago Silva och kallade honom för några väl valda ord. Förutom Silva har Barton även gått till verbal attack mot flera spelare och profiler inom den engelska fotbollen och vissa har kommenterat mittfältarens reaktioner med att han är bättre på att twittra än att spela fotboll.

You must be logged in to post a comment Login