Topp 10: Världens dyraste sponsoravtal i fotboll!

Största sponsoravtalen i fotboll

Vilka är de topp 10 största sponsoravtalen i fotbollsvärlden? Har du någonsin undrat vilket lag som tjänar mest pengar på sina sponsoravtal för reklamen på sina matchtröjor? Nu behöver du inte fundera längre, vi har nämligen skapat en lista över de dyraste reklamplatserna som Europas största lag har på sina matchtröjor.

Topp 10 dyraste tröjreklamerna i världen

Lagens matchtröjor är de bästa reklampelarna för de flesta lagen och då tröjavtalen normalt sträcker sig  över en längre period så generas enorma belopp åt lagen.  Det finns ett stort antal företag som är beredda att betala stora belopp för att få ha sina loggor på topplags matchtröjorSamsung, Sony, Standard Charted, Deutsche Telekom, Qatar Aiways, Fly Emirates, Eitihad Airways, AON och O2 är bara några av de största tröjsponsorerna men vi har valt att sikta in oss på de 10 avtal som gynnar klubbarna bäst. Låt oss gå igenom vilka lag som tjänar mest på sponsoravtalen som gäller matchtröjorna och vilken tröjsponsor som betalat mest under 2016

10. Manchester Citys tröjavtal med Etihad Airways – £7.5 miljoner per säsong

Manchester City matchtröja / tröjavtal med Etihad Airways är värt £7.5 miljoner per säsong, matchtröja

På tionde plats på listan över topp 10 största sponsoravtalen i fotbollsvärlden hittar vi Manchester Citys tröjkontrakt med Etihad Airways. De båda parterna kom överens om ett tioårigt avtal 2011 och flygbolaget betalar £7,5 miljoner per säsong för att synas på den ljusblåa matchtröjan. Det är inte bara matchtröjan som bär företagets namn, man har även bytt namn på arenan till Etihad Stadium vilket ger de en total summa på närmare £80 miljoner per år, dock har siffrorna inte blivit bekräftade.

Köp Manchester Citys matchtröja hos Unisportstore.se.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

bet365